It is currently Tue Oct 16, 2018 8:43 am
Post a new topicPost a reply Page 1 of 1   [ 13 posts ]
Author Message
 Post subject: LEZEN!!! NU!!!
PostPosted: Wed Feb 16, 2011 7:17 pm 
Supply Sergeant
Supply Sergeant

kcc mogati wrote:
Bericht van NABV.

Beste Airsofters,

Vandaag berichten wij historisch nieuws in de Nederlandse geschiedenis. Na 7 jaar hard werken, volhouden en overleggen met diverse partijen heeft de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging eindelijk de verlossende woorden voor een ieder die onze sport dierbaar is:

AIRSOFTAPPARATEN WORDEN BINNEN EEN

WETTELIJK KADER MOGELIJK IN NEDERLAND

Woensdag 16 februari 2011 is een dag die door ons allen voor de rest van ons leven en ver daarna zal worden genoemd als de dag, dat de Airsoftsport een plek heeft gekregen in Nederland.

Op initiatief van PVV, VVD, CDA en PvdA heeft men staatssecretaris Fred Teeven van Justitie opgeroepen een mogelijkheid te creëren om het bezit van airsoftapparaten toe te staan in Nederland.

Er zal een deugdelijk wettelijk kader gecreëerd worden die het mogelijk moet maken om airsoftapparaten voor handen te hebben. Wij zullen ons in de komende tijd gaan inzetten om de belangen van de airsoftsport hierin te behartigen.

Dit betekend niet dat per direct airsoftapparaten legaal zijn in Nederland. Hier moeten uiteraard wetten en regels over opgesteld worden. Dat dit gaat gebeuren is nu in ieder geval zeker!

Er breekt voor ons allen een hele drukke tijd aan. Er moet ontzettend veel geregeld gaan worden om onze stevige fundering verder uit t e bouwen voor de toekomst van onze sport.

Wij bedanken iedereen voor de steun die gegeven is de afgelopen jaren. Wij hopen ook op jullie steun voor de komende jaren, want mooie jaren zullen het worden!

Met vriendelijke Airsoftgroet,

Het bestuur

Laten we't maar hopen... zou iig erg leuke terreinen op kunnen leveren!!

Forgiveness is between them and God, I'm only here to arrange the meeting

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 16, 2011 8:00 pm 
Admin
Admin

Holy shit! Dit is inderdaad gedenkwaardig.

Ongetwijfeld zal dit ook zorgen voor een enorme influx aan airsofters, iets waar we als team ook van zullen moeten profiteren.

Menco / [BBE] Mac

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 16, 2011 8:55 pm 
Supply Sergeant
Supply Sergeant

Voor de mensen die ook even dacht van "Influx...hmmmzzzrrrr"

Met influx wordt in de biologie instroming bedoeld. Het is het tegenovergestelde van efflux of uitstroming.

Met influx wordt bijvoorbeeld de snelheid of mate waarin een stof de cel wordt ingepompt bedoeld. Dit kan zowel een actief als passief proces zijn. De influx verschilt per cel en per stof. De influx kan groter worden door mutatie, grotere concentratiegradiënt, grotere elektrogradiënt en meer poriën

Aldus wikipedia

Forgiveness is between them and God, I'm only here to arrange the meeting

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 17, 2011 11:41 am 
Admin
Admin

Bedankt, Clippy!

Image

Menco / [BBE] Mac

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 11, 2011 8:50 pm 
Admin
Admin

Denk dat het incident in Alphen a/d Rijn wat roet in het eten gooit..

so you got an IP I am not interested in. I don't care for your ISP either. You will probably be running some OS and using some browser. I could write a script telling me all that stuff and showing it off here but i'm too busy shagging these playmates and enjoying what I call life.

Image
Image
Image

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 11, 2011 10:45 pm 
Admin
Admin

Hmja zou goed kunnen.

Eerst even de standpunten op een rijtje:

Pvv:
Quote:
Namens de fractie van de PVV verzoek ik de staatssecretaris dan ook om met een wetswijziging te komen waardoor het voorhanden hebben, het dragen en het vervoeren van airsoftwapens wordt toegestaan. In het kader van het waarborgen van de veiligheid van de maatschappij verzoek ik de staatssecretaris wel om daarbij dezelfde voorwaarden te hanteren als die die gelden voor het verlenen van een vergunning voor de sportschutterij en de schietverenigingen.

VVD:
Quote:
Allereerst wil ik aansluiten bij de opmerkingen van mevrouw Helder van de PVV-fractie, die aandacht vroeg voor de mensen die airsoftwapens in bezit zouden willen hebben. Ook wij vinden dat zulke wapens onder strikte voorwaarden in Nederland moeten worden toegestaan, zoals in de rest van Europa, met name omdat deze wapens minder gevaarlijk zijn dan bijvoorbeeld paintballwapens, die wel zijn toegestaan. Ze zijn echter wel exacte replica's van echte vuurwapens en daarom moet er op een heel zorgvuldige manier mee worden omgegaan.

PvdA:
Quote:
De airsoftwapens moeten we goed regelen. Ik wacht het specifieke, concrete voorstel af, maar dit soort wapens is echt niet te onderscheiden van zwaar geschut. Ik heb foto's gezien van mensen met mitrailleurs en zwaarden. Die willen wij niet op straat, dus dit moet echt wel heel degelijk geregeld zijn, willen wij daarmee kunnen instemmen.

CDA:
Quote:
Ik kan mij wat dit onderdeel betreft kortheidshalve aansluiten bij collega Helder van de PVV. Ook wij denken dat het goed is om deze wapens in plaats van in categorie 1 te laten vallen in categorie 3, opdat je juist ook scherper kunt controleren en betere eisen kunt stellen aan de vergunning, het verplicht lidmaatschap van de sportclub en bijvoorbeeld een kluisje thuis.

Kabinet:
Quote:
Als wij een regeling willen scheppen voor de beoefenaren van de airsoftsport, zal er een stringente ontheffingsclausule moeten zijn, zal het aantal wapens dat wordt gebruikt voor de airsoftsport genoteerd moeten worden en zullen die wapens in wapenkluizen thuis of op de vereniging moeten worden opgeborgen. Voor dit alles zal moeten worden voldaan aan stringente voorwaarden, omdat wij ontheffingen verlenen op basis van de "echte" categorie I-wapens.

Over geluidsdempers: Ik zeg de heer Çörüz toe dat ik ernaar zal kijken, maar dat ik met de heer Recourt van mening ben dat de gevaarzetting buitengewoon groot is. We moeten dus heel veel meer veiligheidskleppen inbouwen dan bij bijvoorbeeld airsoft en de gilden.

In de media hebben nu diverse partijen gereageerd op de schietpartij:

VVD: er moet toetsing komen voor psychische problemen.
SP: geen wapens meer thuis bewaren.
CDA en PvdA: debatteren in later stadium
D66 ziet kennelijk niet veel in een wakco-toets.

SP was niet nodig voor een meerderheid, maar kan natuurlijk blijven pleiten voor opslag op een wapenclub. Daar kan ik mee leven, eerlijk gezegd. De wacko-toets van de VVD lijkt me op zich nog niet eens zo verkeerd, hoewel je kans hebt mensen onterecht uit te sluiten. Maar gelet op het belang in kwestie...tja, niet zo vreemd. Tenslotte zijn AEG's/GBB's niet hetzelfde als echte vuurwapens. Om daar 6 man mee te doden lijkt me nog een behoorlijke klus.

Al met al lijkt me dat er nog genoeg mogelijkheden zijn voor airsoft, maar het hangt af van de standvastigheid in de politiek (waar je vraagtekens bij kunt zetten). ;)

Menco / [BBE] Mac

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 11, 2011 11:57 pm 
BBE Member
BBE Member

Ik denk dat de airsoft-belangen in dit geval niet zozeer gevaar lopen.
De Jacht-/Sportschutters hebben daarentegen meer te vrezen lijkt mij zo.
Vooral aangezien zij over scherpe munitie beschikken.
Daar is geen sprake van bij airsoft.
Maarja, leer de tweede kamer eerst maar eens het verschil kennen.
Volgens mij gooien ze nu alles in een bak (als ze dat al doen, want volgens mij hebben ze het nu alleen over het gebruik van daadwerkelijke vuurwapens en niet airsoftwapens).

Maarja, om een lang verhaal kort te maken:
Al het goeds komt vanzelf. :wink:

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 12, 2011 8:30 am 
Admin
Admin

Ik denk dat het in ieder geval invloed gaat hebben op de tot standkoming van de nieuwe WWM waarin airsoft ook geregeld zal worden. De veranderingen in de WWM omvatten meer dan enkel de erkenning van de airsoft sport. Naar verluid zijn de artikelen omtrent airsoft al geformuleerd en was het wachten op de artikelen rond onderanderen vlinder- en springmessen en geluidsdempers voordat de wet kon worden ingediend. Na dit incident denk ik dat de overige artikelen in de WWM en de circulaire ook nog eens grondig bestudeerd en aangepast zullen worden waardoor het proces behoorlijk zal worden vertraagd.

so you got an IP I am not interested in. I don't care for your ISP either. You will probably be running some OS and using some browser. I could write a script telling me all that stuff and showing it off here but i'm too busy shagging these playmates and enjoying what I call life.

Image
Image
Image

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 12, 2011 9:46 am 
Admin
Admin

De opdracht aan Teeven was om voor het einde van het jaar met de wijziging te komen. Ze hebben op zich dus nog wel ff, maar we gaan het zien.

Menco / [BBE] Mac

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 12, 2011 3:12 pm 
Admin
Admin

Quote:
Onderzoeksraad buigt zich over legaal wapenbezit

De Onderzoeksraad voor Veiligheid gaat onderzoek doen naar hoe het legaal wapenbezit in Nederland is geregeld. Aanleiding is de schietpartij in Alphen aan den Rijn, waarbij zaterdag zeven mensen om het leven kwamen.

Minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) heeft de Onderzoeksraad gevraagd het onderzoek te doen, heeft hij vanmiddag laten weten. Het gaat om de vragen of de regels rondom wapenvergunningen goed in elkaar zitten en of ze voldoende worden nageleefd.

Tristan van der V., die het bloedbad aanrichtte en ook zichzelf doodde, had een vergunning voor de drie vuurwapens die hij gebruikte. Al eerder werd bekend dat de rijksrecherche onderzoek gaat doen naar het verstrekken van deze wapenvergunningen.

Op basis van de uitkomsten van beide onderzoeken, en van het strafrechtelijk onderzoek naar de schietpartij, wil Opstelten bezien of er iets moet veranderen aan de regels rondom wapenvergunningen.

Kritiek op verlenen wapenvergunning

De koepel van schietverenigingen KNSA verwijt de politie dat ze niet in de registers heeft gekeken alvorens Van der V. een wapenvergunning te geven. Hij was in het verleden al suïcidaal gebleken en was daarvoor in 2006 opgenomen in een inrichting.

Politietopman Willem Woelders van de Raad van Hoofdcommissarissen zei gisteren in actualiteitenrubriek EenVandaag dat instellingen voor geestelijke gezondheid moeten worden verplicht de politie in te lichten. Momenteel is dit volgens hem niet het geval. Het drama in Alphen aan den Rijn maakt echter duidelijk dat de regelgeving voor wapenvergunningen grote gaten vertoont, vindt Woelders.

Menco / [BBE] Mac

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 31, 2012 8:28 pm 
Admin
Admin

Gisteren verschenen op de site van de overheid: een brief van de staatssecretaris van Justitie (Teeven):

Quote:
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Den Haag, 25 januari 2012

Bij de behandeling van het wetsvoorstel tot wijziging van de Wet wapens en munitie (Wwm) op 16 februari 2011 (behandeling wetswijziging messenverbod)1 heeft de Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie uw Kamer toegezegd een regeling te scheppen voor – nu verboden – airsoft apparaten.
Deze brief beoogt die toezegging gestand te doen.

Omdat airsoft apparaten geen wapens zijn, maar wel op wapens lijken is het mijn voornemen om deze voorwerpen in de lichtste categorie (Categorie IV) van de Wwm onder te brengen. Dit heeft tot gevolg dat deze apparaten zonder vergunning door volwassenen voorhanden mogen worden gehouden.

Zij mogen echter niet openlijk worden gedragen. Er zijn op grond van de huidige Wwm vrijstellingen mogelijk voor (sport)evenementen en verschillende andere activiteiten in de openbare ruimte. Ten opzichte van andere Categorie IV voorwerpen zullen voor airsoft apparaten, juist omdat zij op echte wapens lijken, enkele aanvullende eisen gelden, zoals:

- Registratie van het airsoft apparaat bij een nog nader te bepalen instantie;
- De verplichting om het apparaat, analoog aan categorie III voorwerpen, thuis in een kluis op te bergen;
- Beperkingen ten aanzien van de uitoefening van de sport2.
Hiermee wordt samen met het bij Categorie IV geldende draagverbod ondervangen dat airsoftapparaten voor bedreiging gebruikt worden.

Zie vooral ook even:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-150825.pdf

Menco / [BBE] Mac

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 31, 2012 8:57 pm 
BBE Member
BBE Member

[BBE] Soul Assassin wrote:
Gisteren verschenen op de site van de overheid: een brief van de staatssecretaris van Justitie (Teeven):

Quote:
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Den Haag, 25 januari 2012

Bij de behandeling van het wetsvoorstel tot wijziging van de Wet wapens en munitie (Wwm) op 16 februari 2011 (behandeling wetswijziging messenverbod)1 heeft de Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie uw Kamer toegezegd een regeling te scheppen voor – nu verboden – airsoft apparaten.
Deze brief beoogt die toezegging gestand te doen.

Omdat airsoft apparaten geen wapens zijn, maar wel op wapens lijken is het mijn voornemen om deze voorwerpen in de lichtste categorie (Categorie IV) van de Wwm onder te brengen. Dit heeft tot gevolg dat deze apparaten zonder vergunning door volwassenen voorhanden mogen worden gehouden.

Zij mogen echter niet openlijk worden gedragen. Er zijn op grond van de huidige Wwm vrijstellingen mogelijk voor (sport)evenementen en verschillende andere activiteiten in de openbare ruimte. Ten opzichte van andere Categorie IV voorwerpen zullen voor airsoft apparaten, juist omdat zij op echte wapens lijken, enkele aanvullende eisen gelden, zoals:

- Registratie van het airsoft apparaat bij een nog nader te bepalen instantie;
- De verplichting om het apparaat, analoog aan categorie III voorwerpen, thuis in een kluis op te bergen;
- Beperkingen ten aanzien van de uitoefening van de sport2.
Hiermee wordt samen met het bij Categorie IV geldende draagverbod ondervangen dat airsoftapparaten voor bedreiging gebruikt worden.

Zie vooral ook even:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-150825.pdf

Kijk, dat klinkt als muziek in de oren. :D
Ook al moeten we naar alle waarschijnlijkheid wel kluizen en registratiekosten gaan betalen ...
Onze lieve overheid kent tenslotte natuurlijk altijd een manier om aan ons te verdienen.
Maar goed, het begin is gezet.
Hopen dat het voorstel wordt goedgekeurd.
Nog eventjes de fingers crossed dus. :wink:

OfflineProfile
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 01, 2012 6:45 pm 

Woohoo ! Dat klinkt erg goed :D

OfflineProfile
Post a new topicPost a reply Page 1 of 1   [ 13 posts ]